بزرگترین مرکز خدمات پس از فروش و تعمیر دوربین و لنز کانن در ایران و خاورمیانه

|

بازگشت به صفحه نخست
تعمیرات لنز کانن
بخش تخصصی تعمیرات لنز در نمایندگی تعمیرات کانن

کمپانی کانن همزمان با تولید دوربین , یکی از بزرگترین تولید ککندگان لنز  های عکاسی و فیلمبرداری در چهان می باشد. این کمپانی با تولید انواع مختلف لنز های حرفه ای و نیمه حرفه ای؛ پویایی و انعطاف پذیری قابل ملاحظه ای را در اختیار عکاسانی که از دوربین های کانن استفاده می کنند ؛ قرار می دهد  .

در زمان استفاده از یک دوربین حرفه ای ؛ تغییر سبک عکاسی ؛ تنها با تغییر لنز دوربین قابل انجام است . تغییر لنز و قدرت انتخاب لنز های مختلف به شما این امکان را می دهد تا از سوژه های مختلف در اندازه های مختلف و در فواصل مختلف عکاسی کنید .

بخش تخصصی تعمیرات لنز ؛ در نمایندگی تعمیرات کانن ؛ یکی از بخش های بسیار مهم است و پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر ؛ به روز رسانی و ادجاست نرم افزاری لنز های کانن در این بخش مورد استفاده قرار داده می شوند.

انواع خدمات تعمیرات لنز کانن در این بخش معرفی می شوند .

بخش تخصصی تعمیرات لنز در نمایندگی تعمیرات کانن
علل خرابی و تعمیرات لنز

لنز های مورد استفاده به همراه دوربین های DSLR کانن نیز همانند بدنه دوربین ها در اثر عوامل مختلفی آسیب می بینند. اصلی ترین علت خرابی لنز که آنرا نیازمند تعمیرات می نماید ؛ ضربه خوردن می باشد.

لنز یک ابزار بسیار ظریف و دقیق برای عکاسی است و بروز کوچکترین ضربه خوردگی در هر قسمت از بدنه لنز موجب از دست رفتن یکی از عملکرد های آن خواهد شد .
فرو افتادن لنز از روی دوربین ؛ سقوط لنز از دست ؛ برخورد لنز با محیط اطراف ؛ فرو افتادن در آب ؛ نفوذ رطوبت  ؛ نفوذ شن و گرد و غبار به اجزای داخلی لنز ؛ از جمله عواملی هستند که خرابی لنز را در پی خواهند داشت .

در مرکز نمایندگی تعمیرات کانن ؛ یکی از مهمترین بخشها ؛ بخش تعمیرات لنز کانن است که خدمات تخصصی و حرفه ای تعمیر لنز را در اختیار مشتریان کمپانی کانن قرار می دهد .
علل خرابی و تعمیرات لنز
تعمیرات دیافراگم لنز کانن

دیافراگم دریچه ای در انتهای بدنه لنز است که حجم ورود نور از لنز به دوربین را تنظیم می نماید . مقدار باز یا بسته بودن دریچه دیافراگم بر عمق میدان دید در زمان عکاسی نیز تاثیر گذار است .
دیافراگم لنز از تیغه های بسیار نرم و ظریف و شکننده ای ساخته می شود و این تیغه ها در اثر مرور زمان ممکن است عملکرد خود را از دست داده و یا تغییر حالت دهند . تعمیرات قسمت دیافراگم لنز به خصوص در لنز  های حرفه ای کانن یکی از خدمات و تعمیرات ویژه در نمایندگی کانن به شمار می آید .

تعمیر دیافراگم لنز

تعمیرات دیافراگم لنز کانن

تعمیرات لرزشگیر ( استابیلایزر ) لنز کانن

استابیلایزر لنز نیز یکی از قطعات بسیار مهم در لنز های حرفه ای به شمار می آید. عملکرد استابیلایزر یا لرزشگیر به عکاس امکان می دهد تا در شرایط عکاسی با دوربین بر روی دست ؛ مقداری از لرزش هایی که از دست و یا بدن او که به لنز و دوربین منتقل می شوند را تا حد زیادی خنثی نموده و قادر باشد تا عکس هایی با وضوح یا شارپنس بالاتر را به دست آورد .
در اثر استفاده غیر حرفه ای از لنز و یا در اثر استفاده مداوم و بدون وقفه از استابیلایزر لنز ؛ این قطعه فرسوده و خراب می شود و از این جهت نیازمند تعمیر خواهد بود .
تعمیرات مرتبط با قسمت استابیلایزر لنز ؛ همراه با تعویض این قطعه در بخش تعمیرات حرفه ای نمایندگی کانن صورت می پذیرد .

در صورتی که هنگام عکاسی ؛ از وضوح و حالت شارپ تصویر برخوردار نمی باشید ؛ این حالت ممکن است به سبب اشکالی که در لرزشگیر لنز وجود دارد ؛ ایجاد شده و در نتیجه نیاز به تعمیرات لنز خود خواهید داشت .

تعمیر گاه مرکزی دوربین به عنوان نمایندگی تعمیرات لنز کانن ؛ یکی از تخصصی ترین مراکز در این زمینه بوده و خدمات تعمیر لرزشگیر لنز کانن را همراه با ضمانت سه ماهه ارایه          می نماید .
تعمیرات لرزشگیر ( استابیلایزر ) لنز کانن
تعمیرات لنز کانن
تعمیرات موتور اتوفوکوس لنز

قسمت زیادی از کیفیت تصاویر ؛ به عملکرد موتور اتوفوکوس لنز بستگی دارد. در صورت بروز هرگونه نقص در قسمت موتور اتوفوکوس لنز ؛ تصاویر به دست آمده از حالت شارپ و جزئیات کافی برخوردار نخواهد بود.

موتور اتوفوکوس در لنز های حرفه ای کانن یک قطعه بسیار دقیق است و از فناوری های پیچیده ای برای ساخت آن استفاده شده است . تعمیرات موتور اتوفوکوس لنز کانن نیز ، یک فرایند بسیار پیچیده است و تکنسین های تعمیرات لنز در این مرکز با برخورداری از دانش فنی و آموزه هایی که از طراحان اصلی این لنز ها به دست آورده اند ؛ دقیق ترین تعمیرات موتور اتوفوکوس را انجام می دهند .

شارپ نبودن تصویر ؛ جابه جا بودن نقطه فوکوس ؛ عدم امکان در فوکوس بی نهایت ؛ تاخیر در حالت فوکوس ؛ عدم قدرت تعقیب سوژه در زمان عکاسی از صحنه های ورزشی و ... از جمله مواردی هستند که به سبب از بین رفتن ؛ و خرابی موتور اتوفوکوس لنز ایجاد می شوند.

تعمیر موتور اتوفوکوس ؛ این مشکلات را به آسانی بر طرف نموده و به شما امکان می دهد تا لنز خود را همانند روز اول بدون نقص و با دقت بالا در اختیار داشته باشید .

تعمیرات موتور اتوفوکوس لنز
تعمیر موتور اتوفوکوس لنز کانن
تعمیرات فوکوس دستی لنز کانن

عملکرد فوکوس دستی لنز که با چرخاندن حلقه فوکوس دستی ایجاد می شود نیز در بسیاری از موارد دچار اختلال می شود.

تعیین فاصله فوق کانونی ؛ فوکوس در بی نهایت ؛ فوکوس بر سوژه های پشت نور دار ؛ فوکوس در شرایط کم نور و ... از جمله کارکرد های بسیار مهم بخش فوکوس دستی در لنز به شمار می آیند .

خرابی بخش فوکوس دستی لنز ؛ به طور حتم یک فاجعه تمام عیار است اما در هر شرایط ؛ تعمیرگاه مرکزی نمایندگی تعمیرات کانن ؛ این امکان را دارد تا تعمیر بخش فوکوس دستی لنز را در سریعترین زمان ممکن انجام دهد .
تعمیرات فوکوس دستی لنز کانن
تعمیرات لنز کانن
تعمیر بورد اصلی لنز کانن

بسیاری از بخش های موجود در لنز  های حرفه ای کانن دارای عملکرد الکترونیکی هستند . MainBoard یا بورد اصلی موجود در درون استوانه لنز ؛ یک قطعه تماما الکترونیکی است که در اثر رطوبت و ضربه و ... دچار آسیب های بسیار شدید می شود .

عدم عملکرد لنز در زمان اتصال آن با دوربین ؛ به طور حتم در اثر بروز یک اشکال در بورد اصلی به وجود می آید و تعمیرات بورد اصلی لنز به همراه تعویض قطعات آن نیز از جمله اصلی ترین خدمات در تعمیرات لنز های کانن به شمار آورده می شوند .

در صورتی که بعد از نصب لنز روی دوربین عملکرد آنرا مشاهده نمی کنید ؛ بدون درنگ به مرکز تعمیرات کانن مراجعه نمایید .

تعمیر بورد اصلی لنز کانن

تعمیرات لنز کانن
کالیبراسیون لنز

آن دسته از عکاسان حرفه ای که به رعایت دقیق ترین نکات علاقه دارند ؛ جا به جا شدن نقطه فوکوس در زمان استفاده از یک لنز حرفه ای را یک فاجعه تمام عیار به شمار می آورند.
بک فوکوس یا پیش فوکوس یکی از اتفاقات رایج برای لنز های حرفه ای است و این شرایطی است که نقطه فوکوس در قسمت جلوتر یا عقب تر از محل تعیین شده توسط عکاس ؛ قرار می گیرد .

در صورت مشاهده مشکلاتی از این دست ؛ تقریبا باید مطمئن باشیم که لنز شما به کالیبراسیون نیاز دارد و کالیبراسیون لنز یکی از خدمات فوق حرفه ای در نمایندگی تعمیرات کانن و بخش تعمیرات لنز آن به شمار می آید.

در زمینه کالیبراسیون لنز های کانن , ابزار ها ؛ چارتها و دستگاه های استاندارد زیادی وجود دارند و این یکی از بخشهای بسیار تخصصی و بسیار حرفه ای در تعمیرات لنز محسوب می شود .

کالیبراسیون لنز
نمایندگی تعمیرات کانن